Κανάλια (Τμήμα Α)

Δίκτυο Δρόμων

Το οδικό δίκτυο των Καναλίων απαρτίζεται από κύριους δρόμους, στρωμένους με άσφαλτο, στους οποίους είναι εύκολη η κίνηση των αυτοκινήτων, από δευτερεύοντες δρόμους στους οποίους έχει πρόσβαση – αν και όχι πάντα άνετη – το αυτοκίνητο και οι οποίοι είναι στρωμένοι συνήθως με τσιμέντο, από μονοπάτια πλακόστρωτα, χωμάτινα ή ακόμη και τσιμεντοστρωμένα τα οποία λόγω του μικρού πλάτους τους καθιστούν αδύνατη τη διέλευση των αυτοκινήτων και από σκάλες στρωμένες είτε από πλάκες είτε από τσιμέντο οι οποίες επιτρέπουν την κίνηση καθ’ ύψος.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ιδιαίτερα στην περιοχή μελέτης μας αποτελεί το γεγονός ότι οι κύριοι και οι δευτερεύοντες δρόμοι ακολουθούν κατά κανόνα τις υψομετρικές καμπύλες και συνδέονται μεταξύ τους με μονοπάτια και σκάλες. Αυτό αποτελεί ένα στοιχείο προσαρμογής του οικισμού στο έντονο ανάγλυφο του εδάφους.

Κύριοι δρόμοι

Ο κύριος, κεντρικός δρόμος του χωριού είναι ένας και διασχίζει κατά μήκος το χωριό, περνώντας και από την πλατεία η οποία αποτελεί τον πυρήνα της ζωής του χωριού. Ο δρόμος αυτός είναι και ο κύριος τρόπος πρόσβασης στο χωριό από την Καρδίτσα, το γειτονικό χωριό Φανάρι και κατ’ επέκταση από τα Τρίκαλα. Πέραν του κεντρικού ασφαλτοστρωμένου δρόμου υπάρχει και ο περιφερειακός δρόμος ο οποίος εκτείνεται δυτικά του χωριού και εξυπηρετεί τους οδηγούς οι οποίοι δεν επιθυμούν να το διασχίσουν.

Δευτερεύοντες δρόμοι

Οι δευτερεύοντες δρόμοι του χωριού, οι οποίοι είναι προσβάσιμοι από το αυτοκίνητο, όπως προαναφέρθηκε συνήθως ακολουθούν ή είναι σε παράλληλη σχέση με τις υψομετρικές καμπύλες του εδάφους και συνδέονται με μονοπάτια ή και σκάλες. Παρόλο που η κίνηση με το αυτοκίνητο σε αυτούς τους δρόμους είναι δυνατή, κατά κανόνα είναι περιορισμένη.

Μονοπάτια

Τα μονοπάτια κυρίως εξυπηρετούν τη σύνδεση μεταξύ κύριων και δευτερευόντων δρόμων αλλά και δευτερευόντων δρόμων μεταξύ τους. Λόγω της στενότητάς τους και μερικές φορές λόγω της κλίσης τους δεν είναι προσβάσιμα από το αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, για τον πεζό δεν είναι ιδιαίτερα δύσβατα εκτός από το υποτυπώδες μονοπάτι που οδηγεί στο αποστακτήριο τσίπουρου. Πολλά από αυτά χαρακτηρίζονται από την έντονη κλίση ενώ άλλα εξασφαλίζουν πρόσβαση στις αγροτικές εκτάσεις.

Σκάλες

Για να αντιμετωπιστεί η έντονη κλίση του εδάφους, η πιο συνηθισμένη πρακτική είναι η σύνδεση των δευτερευόντων δρόμων με σκάλες. Το μήκος τους συνήθως είναι αρκετά αυξημένο ώστε να μπορέσει να καλυφτεί η υψομετρική διαφορά μεταξύ των δρόμων, πράγμα το οποίο τις καθιστά ιδιαίτερα κουραστικές. 

Χάρτης με δίκτυο δρόμων
Σκίτσο κεντρικού δρόμου
Σκίτσο κεντρικού δρόμου
Σκίτσο με σκάλες
Σκίτσο με σκάλες
Σκίτσο με πλακοστρωμένες σκάλες
Σκίτσο με πλακοστρωμένες σκάλες
Περιφερειακός ασφαλτοστρωμένος δρόμος
Περιφερειακός ασφαλτοστρωμένος δρόμος
Κεντρικός ασφαλτοστρωμένος δρόμος
Κεντρικός ασφαλτοστρωμένος δρόμος
Κεντρικός ασφαλτοστρωμένος δρόμος
Κεντρικός ασφαλτοστρωμένος δρόμος
Δευτερεύων δρόμος με τσιμέντο
Δευτερεύων δρόμος με τσιμέντο
Δευτερεύων δρόμος με τσιμέντο
Δευτερεύων δρόμος με τσιμέντο
Μονοπάτι με τσιμέντο
Μονοπάτι με τσιμέντο
Μονοπάτι με τσιμέντο
Μονοπάτι με τσιμέντο
Μονοπάτι πλακοστρωμένο
Μονοπάτι πλακοστρωμένο
Μονοπάτι πλακοστρωμένο
Μονοπάτι πλακοστρωμένο
Μονοπάτι χωμάτινο
Μονοπάτι χωμάτινο
Σκάλες με τσιμέντο
Σκάλες με τσιμέντο
Σκάλες με τσιμέντο
Σκάλες με τσιμέντο
Πλακοστρωμένες σκάλες
Πλακοστρωμένες σκάλες
Πλακοστρωμένες σκάλες
Πλακοστρωμένες σκάλες
Πλακοστρωμένες σκάλες
Πλακοστρωμένες σκάλες