Στο κομμάτι αυτό μελετώνται η σχέση του πλάτους των δρόμων με τα ύψη των γύρω κτηρίων. Εδώ φαίνεται με ποιον τρόπο αξιοποιείται η κλίση του εδάφους. Εκατέρωθεν των δρόμων συνήθως η μία αυλή είναι χαμηλότερα και η άλλη ψηλότερα, ώστε να γίνεται ομαλή μετάβαση απο το δημόσιο στο ιδιωτικό. Ακόμα, κάποια κτίσματα μπορεί να είναι μονώροφα απο τη μία πλευρά του δρόμου και διώροφα από την άλλη .
Επίσης, παρ' ότι δύσκολα συναντώνται κτίρια ψηλότερα από τριώροφα, λόγω του μικρού πλάτους των δρόμων - που δεν ξεπερνάει τα 3 μέτρα - παρατηρούμε ότι αναλογικά υπερισχύει συνήθως η κατακόρυφη διάσταση.